Marketing dzieli się na przeróżne rodzaje, jakie kwalifikuje się ze względu na jej przeznaczenie jak również na to do jakiej grupy internautów ma być ona skierowana. W związku z tym wyróżnia się na przykład reklamę audio, wizualną lub audiowizualną, jak też wiele innych, ale statystyki wskazują jasno, że na ludzi najprzyzwoiciej działa reklama naoczna, nawet jeżeli nie są oni wzrokowcami. Reklama naoczna z kolei podlega kolejnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty lub ulotki, jakkolwiek nie jedynie – wkracza w to bezsprzecznie także reklama telewizyjna czy internetowa poprzez nagrywane i emitowane filmiki. Mimo, że teraz większość ludzi ma dostęp do Internetu i sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to dalej na wysokim pułapie popularności oraz skuteczności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek oraz plakatów, jakie dostają się bezpośrednio do rąk ewentualnego kontrahenta bądź wyraźnie bombarduje się go nimi na ulicach, w punktach sprzedaży oraz wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
Identyfikacja wizualna dla firm
Ta sztampowa reklama prawdopodobnie zawsze będzie kultowa, a wszystko wobec tego, że najswobodniej trafia do niezainteresowanych pozornie kontrahentów. Sposoby na dotarcie do konsumenta, bezsprzecznie potencjalnego kontrahenta są niezmiernie różne. Są tacy, którzy wręcz wyspecjalizowali się w tej dyscyplinie i niezmiernie odpowiednio wiedzą z jakim produktem muszą kierować się do jakiej wspólnoty osób i w jaki sposób, a wobec tego jaką formę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że rzeczowy typ reklamy nie trafi do odbiorców, bo wybraliśmy po prostu zły model, z drugiej strony bywają takie typy reklam, które trafią do każdego. Do takiego rodzaju reklamy przystają na przykład ulotki, plakaty lub billboardy marketingowe.